Sterrentrend: levende accessoires

Doggy bagHet begon heel onschuldig met de it bag. Een belachelijk dure merktas, het liefst in een gelimiteerde oplage met bijbehorende wachtlijst. Je moet er rijk voor zijn én de juiste connecties hebben. Een ideale trend voor de sterren dus. Maar zoals dat gaat met celebs, raakten ze er snel op uitgekeken. Die tassen waren bovendien zó groot, wat moesten ze daar in hemelsnaam allemaal in stoppen? Het antwoord daarop werd meteen de nieuwe trend: een minihond!

De trendassistent
Regelmatig blader ik door een Glossy of Grazia en elke keer verbaas ik me over de trendgeilheid van de sterren. Ik vermoed dat ze er een dagtaak aan hebben om up-to-date te blijven; trends volgen elkaar immers op als wachtnummertjes bij de slager. Allereerst moet je een trend tijdig spotten en daarna moet je vliegensvlug het juiste exemplaar shoppen. En dan dragen natuurlijk, het liefst voor een zo groot mogelijk publiek van flitsende paparazzi. Of zouden sterren voor die prenatale fase van spotten & shoppen een speciale assistent hebben? Ho, wacht eens even: misschien heb ik hier wel een nieuwe trend te pakken: De ‘trendassistent’. Het bekt overigens wel

Beter!
Vrij snel ontdekten de sterren dat hun it bags nogal smoezelig werden van zo’n blaffende rat. Bovendien moesten ze zo’n beestje verzorgen, voederen en niet te vergeten: aandacht geven. Sterren willen het liefst aandacht krijgen, niet geven. De dierenliefde was dus maar van korte duur. Het lastige met die trend was echter dat je hem niet zo makkelijk in de prullenbak kon werpen of met een minzaam knikje kon doneren aan het Leger des Heils. (Nu ik erover nadenk: kwam de bonttrend niet vlak daarna?)
‘Dat kan beter,’ moet een trendsettende celeb gedacht hebben. En ineens was daar een nieuwe trend: de gay best friend oftewel de GBF. Elke zichzelf respecterende ster zeulde opeens een homovriend mee over de rode loper. Langzaamaan ontstond de trend van de levende accessoires.

Slimmer!
Het ging zowaar een tijdje goed met die GBF. Totdat hij meer aandacht begon op te eisen dan de ster zelf. En aandacht, tja, dat is dus een heikel punt bij de sterren. ‘Dat kan slimmer,’ dachten een aantal trendsetters: Ze moesten een accessoire zien te vinden dat beter te manipuleren was en waarmee ze niet hoefden te concurreren. Waar en met wie het begon is onduidelijk, maar opeens was elke ster zwanger van haar eigen mini-me. Het kostte wat tijd, maar dan had je ook wat. Tenzij ze het superslim speelden en diep in de buidel wilden tasten voor deze trend, dan nam men een draagmoeder of een adoptiekind.

Ook deze trend heeft natuurlijk een beperkte houdbaarheidsdatum. Kinderen worden groot, ze gaan puberen en krijgen puisten. En dan? What’s next? Bedreigde diersoorten in een Gucci kooitje? Opa en oma mee naar de Oscaruitreiking? Een marsmannetjes aan een hondenlijntje?

  1 comment for “Sterrentrend: levende accessoires

  1. niencke
    18 oktober 2010 at 17:41

    wat een mafkezen zijn die sterren..hahaha! totally true…heb medelijden met dat hondje zo gepropt in de buidel…aaaaaah en zoooo happy dat ik geen celb ben…laat maar zitten veel te vermoeiend 😉

    xx

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Anti-spam code * * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.