I love lijstjes

Debuteren thumbLijstjes, lijstjes, lijstjes, ik ben dol op lijstjes! En dan vooral die van anderen. Ik heb er dan ook al heel wat verslonden want zo aan het einde van 2015 kan ik mijn lol natuurlijk niet op. En omdat ik wéét dat jullie ook allemaal liggen te sterven van verwachting rondom mijn lijstjes over 2015, en dat jullie jaar – wat zeg ik: jullie leven – niet compleet is zonder: Rapapapapááá, De Lijstjes van Iris.

De Columns

Meestal schrijf ik humoristisch bedoelde columns, maar opvallend genoeg worden juist de serieuze het beste gelezen. Zoals die ene over mijn zoontje en zijn levensbedreigende allergie, meteen al aan het begin van 2015. Hij werd 7000 keer gelezen en later ook gepubliceerd in het tijdschrift ‘Allergie & Voeding’, net zoals de nummer twee. Ook deze wordt later dit jaar gepubliceerd in A&V. Een overzicht van de meest gelezen blogs in 2015: 

1) Aan en uit. Dood of Levend.
Een column waar ik heel lang over getwijfeld heb omdat hij heel dichtbij komt voor mij. Hij is dan ook ontzettend serieus voor mijn doen. 

2) Feest!
Over de problemen die de voedselallergie met zich meebrengen voor mijn zoontje, en niet alleen op fysiek vlak. 

3) Achterbuurman
Weer zo’n serieuze column! Come on, mensen. Ik schrijf humoristische columns en da serious shit lezen jullie het liefst? Ik moet mijn genres eens heroverwegen. 

4) Waartoe ik allemaal in staat ben
Column over de journaalkaper in januari en hoe ik hem ga proberen te imiteren.

 5) Hey, Neuken?
De leescijfers van mijn columns op een grote site als Chicklit.nl zijn natuurlijk lastig te vergelijken met die van mijn eigen site. Voorzichtig concludeer ik dat ‘Hey, neuken?’ dé topper was van dit jaar, gevolgd door ‘Column in je broekje‘ en ‘Mijn breins ondoorgrondelijke wegen‘.

De Kroostquotes

Mijn zoontjes verdienen zeker een plaats in dit overzicht met hun belachelijke uitspraken. De toppers, volgens de likes:

“Mama, ik hou van jou.”
“Ik ook van jou, jongen.”
“1 april!”

#

 “Heb je hoofdpijn, mama?”
Ik knik.
“Hier, heb je een Pokémonkaartje.”

 #

Ik vermaan Yves (8) dat hij een bepaald woord niet mag gebruiken. 
Jules (5): “Precies! Wat je beter kunt doen is het verstoppen in een liedje. Ik zing dan altijd van: ‘Lalalalala, kutjong, lalalala!'”
 

De Social media quotes

Mijn eigen uitkraamsels:

Volgens mij ben ik vaginistisch. Ik vind alles kut vandaag.

#

Veilig opvoeden Les #3
‘Lord Voldemort’ antwoorden als je kinderen ‘s nachts verward wakker worden en vragen wie je bent, is geen goed idee.

#

Het voordeel van een kantoorbaan is dat je een aantal keer per week onder de mensen komt. Het nadeel van een kantoorbaan is dat je een aantal keer per week onder de mensen komt.

#

Lifecoach. Raarste beroep ooit. 
“Kom bij ons! Wij leren je hoe je moet Leven! Want wij hebben namelijk veel ervaring met Leven want wij Leven al voor de vierde keer!”

#

‘Heeft u nog vragen over de paracetamol?’
‘Ja. Hoe werkt het precies?’
‪#‎Kruidvat

#

Eigenlijk was ik een superleuke intelligente vrouw, maar ze hebben me bij de geboorte verwisseld. 

#

Oh-oh. Een mail van school met de titel ‘Hoofdluis’… 
Weet je wat, ik open hem gewoon niet.

Facebook foto’s

Deze foto’s op Facebook kregen de meeste likes en reacties:

1) De raamsticker. Deze ging viral.  #Bullshit

Behangetje

2) De ‘Jeuj, ik ga debuteren’ aankondiging. #OhYeah

Debuteren

3) Mijn dode ficus, uiteraard. Zo zijn jullie dan ook wel weer. #Leedvermaak.

Dag Flipflops

4) Beugelbekkie-Pestbril vonden jullie blijkbaar ook erg leuk (#Leedvermaak, again)

Beugelbekkie

5) Mijn quotes in Metro  #Deskundige

Metro  Metro2
Bedankt iedereen voor al het lezen, delen, liken en reageren op mijn columns en posts! Ik wens jullie een prettige jaarwisseling en een ontzettend lijstbaar nieuwjaar!

En ik zeg het nog maar een keer: In mei 2016 komt mijn romandebuut ‘Scoop!’ uit bij The House of Books! Koopt allen, ik zal u eeuwig dankbaar zijn en als dank nog minstens twee boeken meer voor u schrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Anti-spam code * * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.